Блог

Игра със задачи

Готови за класическа игра с математически действия! Ако някога сте се наслаждавали на играта на шашки, тогава съм сигурна, че ще оцените тази игра!

Тaзи е за изваждане, но също така може да бъде за умножение, събиране и деление.

За играта са нужни:

Умения: изваждане 

Брой играчи: 2

Копие на дъската за игра

Два различни цветни набора от пулове

Калкулатор, за да проверите отговорите на другите.

Как се играе:

Играта се играе много подобно на класическата игра на шашки. След като отпечатате дъската, поставете я в средата между двамата играчи. Първо играчите решават какви цветови пулове искат.

За да премести пул, играчът трябва правилно да отговори на задачата в квадрата, в който иска да се премести.

Играчите могат да се движат само в посока напред, така че тук не се връща назад.

Всеки играч поставя своите пулове на всички сиви квадрати на своята страна на дъската, както е показано по-долу.

 

Играчите ще се редуват, опитвайки се да преместят пуловете си по диагонал, по една позиция на ход, като отговарят правилно на един въпрос с изваждане. Например, играч 1 стартира играта и решава да премести първият си пул на квадрата, на който пише „12 – 8“.

Играчът трябва да каже на глас задачата и правилния отговор, за да се премести на този квадрат. 

Ако играчът отговори правилно, ще премести пула си към този свободен квадрат. (Вижте снимката по-долу.) Ако не отговори правилно при първия опит, няма да се премести и вторият играч е на ход.

 

Залавяне на пул на опонента:

Играч улавя противниковия пул, като го прескача диагонално,  ако сивият квадрат след него е свободен. Ако е възможно, можете да удвоите или утроите скок на завой. След като прескочите един от пуловете на опонента си, го извадете от игралното табло.

(Вижте снимките по-долу.)

Снимката в ляво показва, че играча с черните пулове има шанс да прескочи противника си. Първо трябва да каже на глас задачата в свободния квадрат, на който иска да премести пула си:

 

“12-8=4”

 

Снимката в дясно показва резултата, след като играчът реши правилно задачата и прескача противника и премахва червеният пул от дъската.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Когато стигнете до задния ред на дъската на опонента си с един от своите пулове, вашият пул става крал. За да го определите за крал, ще поставите един от пуловете със същия цвят, който е бил премахната от дъската отгоре. Така става двоен.

Предимството на това да имате крале  е, че те могат да се движат, по диагонал, напред и назад!

Играчът, който пръв премахне всички пулове на опонента си от таблото за игра, е победител!

 

Варианти:

* Тази игра може да бъде проектирана с всякакъв тип математически въпроси на квадратите за игра.

Вижте още варианти на играта тук.

 

 


Споделете с приятели, ако тази статия Ви е харесала!