Блог

2 страхотни алгебрични игри

Алгебричните игри могат да помогнат дори на малките деца да усетят сложните идеи за взаимоотношенията с числата. Ще ви покажем две игри, които надяваме, се да бъдат интересни за вашите деца.

алгебра: Школа по JUMP math Аз мога

Но първо трябва да отговорим на важен въпрос:

Какво е алгебра?

Алгебрата е нещо повече от „математика с букви“.

1. Балансът е много важен в алгебрата.

Изразът или числата вдясно на знака за равенство трябва да е равен на израза или числата вляво от знака.

равенство:Школа по JUMP Math Аз мога

2 + x = 9 – 3

изисква децата да мислят гъвкаво и да изпробват различни числа за х, докато двете страни станат равни.

Гъвкавата работа с числата се нарича Усет за числата и се изгражда още от  най-ранна възраст.

2. Уравненията в алгебрата често включват променлива

Буква или символ, който замества липсващото число.

5 – x = 3 е точно същото като 5 -? = 3

Дори и малките деца могат да решават подобни задачи, след като разберат, че х означава същото като въпросителния знак (или кутийка, която се използва в 1 и 2 клас).

3. Алгебрата често включва търсене на модели.

Ако двама души получат 4 бисквитки, а трима получат 6 бисквитки, колко бисквитки ще получат 4 души?

4. Числата (положителни и отрицателни числа)

се използват в  алгебрата, защото при опит да се балансират двете страни на знака за равенство, стойностите могат да са и под нулата.

Ето някои забавни алгебрични игри!

Игра за баланса (равенство)

Възраст – 2-6 клас

Брой играчи: 2-3

Умения, които развива: Гъвкаво математическо мислене и концепцията, че уравненията са равенства. Знакът за равенство не означава „отговорът е _”, но показва, че лявата страна е равна на дясната страна.

Подготовка: Всеки играч трябва да има 6 зара. Те могат да бъдат обикновени 6-странни зарове, или можете да използвате 10-странни зарове с цифри от 0 до 9.

зарове: Школа по JUMP Math Аз мога

Правила на играта: Хвърлете всичките 6 зара. Използвайте числата, за да направите задача, която е равна и от двете страни. Например: да речем, че сте хвърлили 1, 2, 3, 4, 5 и 6.

Целта е да се използват колкото се може повече от заровете, за да се направи уравнение. Не можете да използвате едно число повече от веднъж, освен ако не ви се е паднало на зара (например на два от заровете сте хвърлили 5). На всяко използвано число получавате по 1 точка.

Например, в решението по-долу ще използваме 5 числа, следователно ще получим 5 точки.

4 x 2 – 3 = 6 – 1

А ето и решение, в което се използват всичките 6 зара:

(4 x 2) + 3 = (5 + 6) ÷ 1

Може да комбинирате цифрите, за да получите по-голямо число. Долното решение също носи 6 точки:

42 ÷ 6 = 3 + 5 – 1

Изиграйте 8 рунда и съберете точките. Печели този, който има най-много точки.

Варианти: Работете с едни и същи числа, докато откриете всички възможни варианти за равенство.
Играта може да се играе и на отбори.

Игра ВОЙНА

Възраст – 2-6 клас

Брой играчи: 2

Умения, които развива: Концепция за положителни и отрицателни числа.

Подготовка: Вземете тесте карти. Отстранете картите с картинки (вале, дама, поп). Асото е 1. Дайте половината от тестето на всеки играч. Червените карти са отрицателни, а черните са положителни.

Лесен вариант: Всеки от играчите обръща горната карта на тестето. Сравняват се двете обърнати карти. Играчът с по-голямата карта взема двете карти. Играта продължава, докато не свършат всички карти. Играчът с най-много карти печели.

 

карти: Школа по JUMP Math Аз мога

 

карти: Школа по JUMP Math Аз мога

 

 

 

 

 

 

В играта на снимката, 7 е по-голяма от отрицателната 9.

По-труден вариант: Всеки играч обръща две карти и ги събира. Ако обърнете черно 7 и червено 9, общата сума ще бъде -2. Играчът с по-висок сбор взема всичките четири карти.

Забележка: Начертайте числова линия от положителни и отрицателни числа, за да помогнете на детето да разбере целите числа. Сравняването е по-лесно с числовата линия.

За да добавите цели числа 7 + (-9), кажете на децата да започнат от първото число 7, след което да правят скокчета към отрицателната страна девет пъти.

числова линия: Школа по JUMP Math Аз мога

Изваждане по числова линия е броене назад (т.е. наляво) – умение, което се учи още в 1 клас.

Виждате ли? Алгебрата не трябва да е страшна 🙂

Разгледайте блога ни за още много игри 🙂 или се включете в нашите обучения по JUMP Math.

 


Споделете с приятели, ако тази статия Ви е харесала!